Steampunk mechanic blenderówka 3d

fajny rysunek Jinki dał mi możliwość przypomnienia i uzupełnienia umiejętności pracy w Blenderze. Kilka razy już brałem się za ten program który, choć wygodny i mający duże możliwości, nie należy do zbyt intuicyjnych i może zniechęcić nowych użytkowników. Ale tym razem nie tylko się udało się łyknąć trochę technikalii, ale i skończyć oraz wyrenderować coś sympatycznego.blenszeswiatlo

Gdy zobaczyłem rysunek http://yaminolady.deviantart.com/#/d2ylhr2 od razu pomyślałem, toż to prawie jak T-pose (poza w której wygodnie jest modelować postaci ludzkie i podobne, oraz dodać do nich szkielet rig, a za pomocą tego szkieletu dopiero ustawia się właściwą pozę sceny, lub animuje postać). Naoglądałem się tutoriali, poczytałem o zmianach w nowej wersji (2.5) Blendera, miałem czas i wdzięczny steampunkowy temat, za który dziękuję Jince, zwłaszcza, że pomagała dodatkowymi szkicami i podsyłając oryginalne tekstury.
To także dość ważna dla mnie praca z powodów osobistych, bo długi długi czas wracałem do domu z radością, że robię coś co lubię i mi wychodzi w okresie po długiej, ciężkiej chorobie i śmierci mojej Mamy, gdy tej radości nie było wiele.

Zacząłem modelować 10 września, skończyłem wczoraj, więc było to ponad dwa miesiące pracy, ale nie bardzo systematycznej, a do tego wiele rzeczy trzeba było się dowiedzieć, doczytać, dojść eksperymentalnie, więc mam nadzieję, że następny model pójdzie znacznie szybciej. Może też, wiedząc co i jak chcę osiągnąć nie zrobię błędów i bajzlu takiego jak w tym projekcie, bo bajzel mam, w materiałach, teksturach, w nazwach obiektów, a tekstury są to zbyt małej rozdzielczości, to zbyt dużej i choć udało się to jakoś ukryć pod dywan, to następnym razem chciał bym już zacząć porządnie i uzyskać coś, co udało by się nawet animować.
Ten model ma origowane tylko ręce, żeby chwycić broń, więc animacji raczej nie będzie, z resztą już teraz render trwa kilka minut, wiatrak procesora wyje jak silnik odrzutowy, a przecież musiałem zrobić upgrade komputera, żeby skończyć ten model.
Więcej o technicznych sprawach nie piszę, chyba, żeby kogoś interesowało, to zapraszam do pytania w komentarzach, chętnie odpowiem.

 

kilka dalszych renderów i szczególy do zobaczenia w albumie:

vel Yaminolady a postępówki (WIP’y) tutaj:

3 myśli nt. „Steampunk mechanic blenderówka 3d

  1. Jurgi

    Fajne, ale spory minus to zbyt dużo symetrii. Wygląda przez to nienaturalnie.

  2. anonymous

    Анонімний writes:

    Дизайн интерьеров, дизайн квартиры и офиса.

  3. ikkiz

    Originally posted by anonymous:

    Дизайн интерьеров, дизайн квартиры и офиса.

    Я не понимаю

Możliwość komentowania jest wyłączona.