nieuczciwe praktyki w merlin.pl

Zastanawiałem się kiedyś nad kupnem tabletu Pentagram virtuoso
Pentagram Virtuoso A5 – 699 oferta była tu. Mój aiptek wciąż świetnie się sprawuje (nawet śmiga pod linuksem) więc nie śpieszyło mi się z zakupami. Ale Pojawił się wątek na forum digartu i postanowiłem poszukać w sklepach internetowych. Nigdzie go już nie było prócz sklepu merlin.pl a tam pojawił się za 540 złotych. Ucieszyłem się ogromnie, bo to okazja, a w dodatku wyglądało na to, że tablety się kończą. Szybciutko zamówiłem, zrobiłem przelew i czekałem pełen obaw, czy w z merlina też już nie wyszedł. No ale zamówienie przyjęte, nigdzie informacji że brak na stanie …
wczoraj miała być wysyłka, więc dziś spodziewałem się kuriera, zamiast tego przyszedł e-mail:

Ponownie witamy ze sklepu internetowego Merlin.pl!

Przepraszamy za opóźnienie w realizacji zamówienia nr 4704419.

Niestety nie będziemy mogli zrealizować go w deklarowanym wcześniej terminie.
Opóźnienie w realizacji może potrwać około tygodnia.

W związku z tym, czekamy na decyzję, dotyczącą dalszych losów zamówienia.
Prosimy dokonać wyboru i kliknąć w odpowiedni link poniżej.
Odpowiedź zostanie automatycznie zarejestrowana w naszym systemie.
Wyboru można dokonać tylko raz.
Zapraszamy do śledzenia dalszego toku realizacji zamówienia poprzez strony "Historia zamówień"
1. poczekać z realizacją zamówienia do czasu wyjaśnienia dostępności brakującego towaru
– decyzja ta wiąże się z wydłużeniem czasu realizacji zamówienia o około tydzień
– w tym czasie przeszukamy inne źródła dostaw poza naszymi bezpośrednimi kontrahentami. Jeśli towar okaże się niedostępny w sprzedaży zostanie wycofany z oferty, o czym poinformujemy osobnym mailem.
2. rezygnuję z całego zamówienia
Na decyzję będziemy czekali 7 dni, jeżeli przed upływem tego terminu zamówienie zostanie uzupełnione o brakujący towar, paczkę skierujemy do wysyłki.
W przypadku braku odpowiedzi na e-mail oraz niemożności zrealizowania pełnego zamówienia w ciągu tygodnia, zostanie ono anulowane.
Jeśli z jakiegoś powodu nie możesz dokonać wyboru automatycznie prosimy odesłać e-mail z decyzją pod adres sklep1@merlin.pl

Jeszcze raz przepraszamy.
ZAMÓWIENIE NR 4704419

Zamawiający:
Tomasz Jurczyk
[…]

Pozycje, na których dostawę czekamy:
(tytuł, liczba szt., wartość)

1. MV-590672961155 – Tablet graficzny Pentagram Virtuoso P 2005, 1 szt., 540zł

wartość zakupów: 540 zł
koszt przesyłki: 0 zł
Łącznie: 540 zł Do zapłaty: 540 zł

Na czacie w merlin zapytałem jeszcze konsultantkę, czym można liczyć na dostawę (pamiętając, że znikł wcześniej z innych sklepów) a ta odpowiedziała, że trudno powiedzieć, że będzie to zależeć od dostawcy.

Postanowiłem zrezygnować, i nie musiałem klikać linka z mejla, załatwiła to za mnie konsultantka.
Spytałem jeszcze o tryb zwrotu pieniędzy, ale że konsultantka zamilkła sam poszukałem o zwrocie w faq, zrozumiałem, że pieniądze odeślą automatycznie:

… – jeśli zamówienie opłacone było przelewem on-line – zwrot nastąpi bezpośrednio na konto, z którego otrzymaliśmy przelew


No trudno pomyślałem i postanowiłem dodać do obserwowanych, żebym został poinformowany e-mailem, gdy pojawi się znów w sklepie i co się okazało?
Pentagram jednak jest! tyle że w wyższej cenie 788 złotych. szybko można policzyć, że to 145% poprzedniej ceny. Czyli tablet wrócił do oferty, niestety droższy, więc należało skłonić tych, co już zamówili do rezygnacji…
Co więcej po chwili dowiedziałem się także, że pieniądze nie zostaną mi zwrócone automatycznie, a zasiliły moje "konto" w merlinie – powstała nadpłata, i żeby ją odzyskać musze pisać email z prośba o zwrot. Co oni sobie do cholery wyobrażają, że bo takim bambuko za te pieniądze coś będę kupował?
(cholera została inne słowo, takie na K.)
Czyli reasumując: Merlin wystawia ofertę na coś, co jest niedostępne, byle byś zrobił przelew – może potem się znajdzie… Jak już złożysz zamówienie i nawet zapłacisz, to i tak nie traktują twojego zamówienia wiążąco, mogą ci sprzedać, albo nie. W allegro jak coś zostało wylicytowane, to tak, jak by została zawarta transakcja – musi zostać sprzedane w wylicytowanej cenie, w merlin.pl tak nie jest.
Po anulowaniu zamówienia (do którego skłaniają cię kłamiąc – nie mówiąc całej prawdy) musisz prosić o zwrot pieniędzy (mimo, że strona informuje o automatycznym zwrocie na konto), zamiast tego powstaje przedpłata, by zachęcić klienta do dalszych zakupów.
Co do tabletu virtuoso: jeśli klikaliście na pierwszy link i on nie działa, to nie jest to przypadek – strona znikła, a zamiast tego pojawiła się inna z nową ceną 899.00 PLN. Czyli wirtuoso się dobrze sprzedaje, skoro podnieśli cenę, ale i tak nie polecam. teraz jest zbyt drogi i zbliża się do porównywalnych wacomów, więc cenowa przewaga pentagrama mocno stopniała.

Oczywiście nie polecam też zakupów w merlin.pl

7 myśli nt. „nieuczciwe praktyki w merlin.pl

  1. anonymous

    Anonymous writes:

    Przesadzasz. Korzystam z merlin.pl od kilku lat, kupiłem wiele towarów i z czystym sumieniem mogę polecić ten sklep.

  2. ikkiz

    napisałem jak było anonimowy komentatorze. Pieniędzy wciąż nie mam na swoim koncie.

  3. anonymous

    Andrzej writes:

    Zgadzam się ja też po ośmiu latach zrezygnowałem z kupowania w Merlin.pl, cztery pod rząd niezrealizowane zamówienia i tłumaczenia … zupełnie nie na miejscu. Na moje zapytania szefowa BOK Merlin.pl odpowiedziała formułką "działania te są zgodne z prawem" , więc ja im dziękuję

  4. stiopa

    Zaliczyłem podobne zamówienie w przypadku dwóch książek: jednego słownika (cena ok. 40 PLN) i jednej pozycji informatycznej (cena ok. 250PLN).

    Jeśli chodzi o zwrot pieniędzy to poszło dość sprawnie, jednak faktem jest, że czekałem po dobre 4 tygodnie na każdą z pozycji, że niby jest, że lada moment, że tuż tuż, no opóźnienia – zwodzono mnie.

  5. ikkiz

    pieniążki oddane, tylko głupio jakoś tak, że skoro anulowałem zamówienie, to musiałem o nie prosić. A znajomy z digartu, po moim ostrzeżeniu postanowił nie rezygnować i czekać cierpliwie. Przy okazji napisał im coś do słuchu i w końcu dostał tablet po cenie, za którą zamówił.
    Ceny się zmieniły więc starali się, aby zamawiający po starej zrezygnowali. Ze mną im się udało.
    Oczywiście wszystko zgodne z prawem, oczywiście dalej nie polecam merlina

  6. anonymous

    Gosia writes:

    Mam tą samą sytuację. Kupiła, natychmiast zaplacima, od dwóch tygodni czekam. Dzis mail – czesc nie moze byc zrealizowana – czekac? Nie. Wyslac to co jest gotowe. Tylko ani słowa o różnicy w dokonanej zaplacie i formie oddania pieniędzy. Nie mówiąc o odsetkach, bo przez dwa tygodnie to już jest 60 groszy na lokacie. A jak policzyc, że takich naiwnych klientów jak ja mają tysięce dziennie…. To nieźle zarabiają na samym obrocie nasza gotówkę! Nie polecam Merlina! Lepsi są amatorzy z Allegro!

  7. anonymous

    Grzegorz writes:

    Dokładnie ta sama sytuacja:

    Ponownie witamy ze sklepu internetowego Merlin.pl!

    Przepraszamy za opóźnienie w realizacji zamówienia nr 73…..

    Niestety z powodu opóźnienia dostaw od naszych dostawców nie będziemy mogli zrealizować go w deklarowanym wcześniej terminie.
    Wyjaśnienie dostępności opóźnionych pozycji może potrwać około 14 dni.

    W związku z tym, czekamy na decyzję, dotyczącą dalszych losów zamówienia.
    Prosimy dokonać wyboru i kliknąć w odpowiedni link poniżej.
    Odpowiedź zostanie automatycznie zarejestrowana w naszym systemie
    Wyboru możesz dokonać tylko raz.

    czekam z realizacją zamówienia do czasu wyjaśnienia dostępności brakującego towaru
    – decyzja ta wiąże się z wydłużeniem czasu realizacji zamówienia o około 14 dni
    – w tym czasie przeszukamy inne źródła dostaw poza naszymi bezpośrednimi kontrahentami. Jeśli towar okaże się niedostępny w sprzedaży zostanie wycofany z oferty, o czym poinformujemy osobnym mailem.

    proszę wysłać towar już przygotowany, a pozostałe usunąć z zamówienia
    rezygnuję z całego zamówienia
    Jeśli z jakiegoś powodu nie możesz dokonać wyboru automatycznie prosimy odesłać e-mail z decyzją pod adres sklep1@merlin.pl
    Na decyzję będziemy oczekiwać 7 dni. Jeśli w tym czasie nie otrzymamy wskazówek odnośnie dalszej realizacji zamówienia, zostanie ono anulowane.
    Jeszcze raz przepraszamy.
    Zachęcamy do śledzenia toku realizacji zamówienia poprzez strony "Historia zamówień"

    ——————————————————————————–
    ZAMÓWIENIE NR 73…..

    Zamawiający:
    Grzegorz

    Pozycje gotowe:
    (tytuł, liczba szt., wartość)

    1. EC-3962 – Lowepro pokrowiec Lens Case 2, 1 szt., 51,49zł

    Pozycje, na których dostawę czekamy:
    (tytuł, liczba szt., wartość)

    1. EC-14668 – Lowepro torba biodrowa Outback 100 (czarny), 1 szt., 163,99zł

    wartość zakupów: 215,48 zł
    koszt przesyłki: 3,25 zł
    Łącznie: 218,73 zł Do zapłaty: 218,73 zł

    Forma płatności: przelew
    Forma dostawy: Odbiór osobisty Paczkomaty 24/7
    Punkt odbioru: OI_KRA012
    Os. Kombatantów 20, 31-612 Kraków
    Przy wybraniu dostawy Odbiór osobisty Paczkomaty 24/7, adres dostawy może zostać wykorzystany przez InPost do bezpośredniego doręczenia przesyłki, jeśli usługa ta z winy InPost nie może być zrealizowana w wybranym paczkomacie.

    zrezygnowałem z zakupu. Mam jeszcze ochotę podać ich do sądu a wcześniej skonsultować się z federacją konsumentów i Bronisłąwem Komorowskim oraz Donaldem Tuskiem

Możliwość komentowania jest wyłączona.