Naturalnie w GIMPIE w 32 numerze Dragonii

Ogólnie o przydatności Gimpa w digital painting pisałem już w 31 numerze dragonii, więc tym razem praktycznie – zająłem się symulowaniem technik malarskich i rysunkowych, czyli cyfrowym naśladowaniem rysowania i malowania z użyciem prawdziwych narzędzi i materiałów.

Zapraszam do lektury 32 numeru magazynu Dragonia Dragonia.pl

Ponadto w numerze:

  • Świetny opis technologii UNITE – oczywiście mowa o Operze!
  • Octave – zaawansowany kalkulator naukowy
  • Kalzium – chemiczny scyzoryk
  • druga część kursu życiowe programowanie w Perlu
  • i trzecia część kursu PHP
  • oraz pierwsza część kursu tworzenia gry czasu rzeczywistego on-line „Batalia”

3 myśli nt. „Naturalnie w GIMPIE w 32 numerze Dragonii

  1. anonymous

    Robert writes:

    Kolejny bardzo wartościowy i świetnie napisany instruktaż.
    Mnogość możliwości GIMPa powoduje, że minimalne odstępstwo od opisu (lub niezrozumienie) i początkujący (czyli ja :)) ląduje w malinach. Wykorzystanie szybkiej maski nie jest na początku proste. Jeśli do tego dodać zaznaczenia/kanały i ich widoczność lub brak, robi się wesoło.
    W części o farbach wodnych i "grzybach" zabrakło chyba opisu jednej czynności – przejście na rysunku 13 z f) do g). Żeby zmodyfikować kolor na brzegu, należy chyba wcześniej wykonać Zaznaczenie | Obramuj, bo inaczej modyfikujemy całą plamę a nie tylko brzeg.
    Tak czy owak dzięki, że chce Ci się dzielić wiedzą z innymi.

  2. ikkiz

    nie, właśnie nie ma tam akcji obramuj.
    wewnątrz plamy jest słabsze zaznaczenie, na zewnątrz jest mocniejsze (mniej czerwony w quickmask). Jak się rozmyje to zaznaczenie, to to mocniejsze zaznaczenie rozmyje się na brzeg plamy, i stad możemy dalej wzmocnić zaznaczony w ten sposób brzeg.

  3. anonymous

    Robert writes:

    Masz rację.
    W punkcie w 13 d) zamiast inwersji kolorów zrobiłem inwersję zaznaczenia. Teraz rozumiem o co chodziło.

Możliwość komentowania jest wyłączona.